Virabhadrasana 3

Hoe doe je de Krijger 3 houding, Virabhadrasana 3?

• Kom in de Berghouding, Tadasana staan. Breng je handpalmen naar elkaar voor je borstkas.

• Maak je rechterbeen sterk door je knieschijf op te trekken.

• Kantel je bekken en kom naar voren.

• Je linkerbeen strek je naar achteren uit, terwijl je je bovenlichaam evenwijdig aan de mat maakt, span hierbij je buikspieren aan.

• Kies een punt op de mat waar je naar kijkt voor je balans.

• Zorg ervoor dat je nek in het verlengde van je rug blijft, alsof je kruin naar voren getrokken wordt.

• Belangrijk bij deze pose is om de heupen op één lijn te houden. Vaak heeft men de neiging om de linkerheup omhoog te kantelen. Houd je buikspieren goed aangespannen.

• Sta je stevig? Begin dan langzaam je armen vooruit te strekken, langs je oren. De handpalmen wijzen naar elkaar. • Je kijkt naar de grond,je rug en hoofd zijn evenwijding met het plafond

• Je kan ook in de krijger 3 komen vanuit krijger 1 zoals in het filmpje.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En ontvang 5% korting!


Geen zorgen, we zullen niet spammen.