Bakasana, kraanvogelhouding

Hoe doe je de Kraanvogelhouding?

• Begin in de Tadasana de Berghouding met je voeten bij elkaar. En kom dan in malasana de hurkzit.

• Spreid je knieën strek de armen omlaag en naar voren en zet je handen op de grond.

• Plaats beide handen met gespreide vingers op de grond met de middelvinger recht naar voren. De handen zijn op op schouderbreedte voor je voeten.

• Buig je armen zodat de ellebogen naar buiten wijzen. • Concentreer je op een punt op de vloer, zo’n halve meter voor je.

• Adem in, til je hielen omhoog en bring je zitbotjes omhoog de lucht in. Je bovenlichaam buigt vanzelf al wat naar voren.

• Plaats dan tijdens een uitademing je knieën op je bovenarmen, zo dicht mogelijk bij je oksels.

• Span je buik aan en maak je rug helemaal rond.

• Breng je lichaam wat verder naar voren je bij het punt komt waar je tenen eigenlijk vanzelf van de vloer af gaan. Balanceer op je armen, polsen en vingers en zorg dat je gewicht in het midden is.

• Breng vervolgens je benen bij elkaar, zodat de tenen elkaar raken.

• Adem rustig door en blijf een poosje in deze houding staan.

• Ben je goed in balans, probeer dan je armen wat verder door te strekken en je benen tegen je billen te drukken.

• Kom uit de houding door – op een uitademing – langzaam je hoofd weer omhoog te brengen en je voeten naar de vloer te laten zakken, tot je terug bent in de beginpositie, de hurkzit.

Met de handen op de wollen yogamat is het een stuk comfortabeler om deze houding uit tevoren. Ook kan je de wollen meditatiekussen voor je op de grond leggen. Mocht je voorover kiepen dan maakt je hoofd een zachte landing. Succes https://www.comfortzen.nl

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En ontvang 5% korting!


Geen zorgen, we zullen niet spammen.