Hand-naar-Teenstrekking, Utthita Hasta Padangusthasana?


Hoe doe je de staande Hand-naar-Teenstrekking, Utthita Hasta Padangusthasana?

• Ga staan in de Berg houding (Tadasana) met de voeten op heupbreedte en lengte in de rug. Zorg dat je op het midden van je voeten staat.

• Breng het gewicht naar je linkerbeen, maak deze sterk door je knieschijf op te trekken en span je bovenbeen. Til je rechterbeen op, buig je knie en trek je been richting je buik.

• Pak met je rechterduim en wijs- en middelvinger je rechter grote teen vast. Lukt dit niet door stijve hamstrings, kun je ook de zijkant van je voet vastpakken of gebruikmaken van een yoga-riem. De linkerhand komt op je linkerheup ter ondersteuning.

• Je standbeen is sterk en op een inademing strek je je rechterbeen zo ver mogelijk naar voren uit. De rechtervoet drukt in de rechterhand.

• Concentreer je op een punt om het evenwicht te bewaren.

• Balanceer in de houding zo lang als dit goed voelt. Om uit de houding te komen buig je de rechterknie, laat je de rechterteen los en kom je in een comfortabele staande positie.

• Wissel vervolgens van kant.

Deze houding uitvoeren op de wollen yogamat van ComfortZen is comfortabel voor je voeten en handen. Succes https://www.comfortzen.nl


0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En ontvang 5% korting!


Geen zorgen, we zullen niet spammen.